Weer 4 maanden voorbij! - Reisverslag uit Shanghai, China van linda dekkers - WaarBenJij.nu Weer 4 maanden voorbij! - Reisverslag uit Shanghai, China van linda dekkers - WaarBenJij.nu

Weer 4 maanden voorbij!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg linda

31 Maart 2014 | China, Shanghai

Een goed verhaal heeft tijd nodig zullen we maar zeggen! Mijn voornemen om vanaf Januari elke maand een berichtje hierop te zetten is hierbij mislukt.
Maar omdat er 4 maanden voorbij zijn, is er natuurlijk ook genoeg gebeurd hier om jullie wat te vertellen.

Tijdens chinees nieuwjaar zijn we twee weekjes naar Vietnam geweest. Eerste dagen sightsee-en in Ho Chi Min City en vervolgens zijn we naar Phu Quoc gevlogen waar we heerlijk 4 dagen in een mooi resort hebben “gerelaxed”, nou ja… in zoverre dat kan met drie energie bommetjes om je heen. We hebben in ieder geval genoten van deze eerste “echte” vakantie met het hele gezin.

Willem heeft het dit semester weer super goed gedaan op school. Zijn Engels en Chinees worden steeds beter. Hij is daardoorook wat zekerder op school. Daarnaast heeft hij één keer per week soccer op school waar hij echt van geniet. In de weekenden blijft hij het liefst op het compound. Wanneer wij een paar uurtjes weggaan, vraagt hij meestal om thuis te blijven. Heel de dag lekker rondrennen, spelen bij zijn vriendjes, in de speeltuin, fietsen, rennen en klimmen. Het liefst is hij de hele dag buiten nu het mooier weer word.

Tessa is nog steeds super lief, maar begint ook langzaam aan meer van zich af te bijten. De grootste groep vriendjes op het compound zijn jongens en ze weet zich goed staande te houden in dit testosteron wereldje(lees: superman, spiderman, vechten, “meisjes zijn alleen mooi, jongens zijn stoer!” “you’re the loser, I’m the winner” wereldje)
Deze week heeft ze leren fietsen, en dat is echt super knap, want het is niet zo’n dare devil. Maar ze doet het super goed.

Lynn is de echte meid van het stel, maar ook de grootste boef. Het liefst loopt ze in jurkjes met mooie schoentjes, ketting en armbanden om. Maar daarentegen zit ze het liefst heel de dag buiten in het zand en op de trampoline. We kunnen geen deur open laten staan of mevrouw is er vandoor. Qua eetpatroon is Lynn helemaal “verchineest”. Met brood maken we haar niet blij, maar een lekkere rijst schotel in de morgen om 7:00 gaat er wel in.

Wat werk betreft gaat het bij Hans ook goed. Hans is veel, lang, vaak aan het werk maar daardoor gaan we wel weer de kans krijgen om een paar, hopelijk net zo’n mooie jaren als Shanghai, In Singapore door te brengen. Wij gaan dus na de zomer verhuizen naar Singapore. Weer een hele stap, maar we hebben er weer zin in. Aan de ene kant jammer om alles in Shanghai nu al achter te moeten laten, maar ook weer de uitdaging van een nieuw land, nieuw klimaat, nieuwe mensen. Wij hebben er zin in!

Begin van de zomer kom ik daarom met de kindjes naar Nederland om daar de tijd te overbruggen naar Singapore. In die tijd gaan de spullen van China naar Singapore. Begin Augustus gaan we met zijn allen dan weer het nieuwe avontuur tegemoet.

Afgelopen week zijn Joost en Lara hier geweest. Een mooie, gezellige week hebben we met hen gehad. En wat zien we uit naar de mooie trouwdag die zij in Juni gaan beleven! Joost en Lara super dat jullie hier waren en dat we “onze wereld” hier ook aan jullie hebben kunnen laten zien.

Over een klein maandje komt het volgende bezoek alweer. Ook daar kijken we al naar uit.

Bij deze ga ik ook niet meer beloven snel weer wat van me te laten horen, want tot nu toe liep dat steeds mis:)

Dikke kus van Ons

• 31 Maart 2014 - 09:53

Sophie Benoy:

Hey Lin, wat leuk weer van je te horen en wat een avontuur staat jullie weer te wachten. Singapore is a Fine City..in beide betekenissen van het woord! Geen criminaliteit, schoon, relatief rustig naar Aziatische normen, maar ook, kauwgom kauwen op straat? Boete! Wordt zeker aanpassen:)
    Wij gaan deze zomer weer naar veit Nam voor drie en halve week, lekker naar de roots van mijn man, en de kinderen, altijd leuk!
    Reumacentrum gaat goed, we zijn eindelijk verhuisd van ons tuinhuis naar de opude locatie van de paaz, erg netjes geworden, aangename werkplek.
    Ik kijk al uit naar de volgende blog van je, veel succes met alles, greotjes vanuit nederland, Sophie

• 31 Maart 2014 - 09:57

Joke En Goos:

Fijn dat de kinderen het goed maken.
    Op naar Singapore .
    In 1982 toe ik er was op vakantie een erg SCHONE stad , met veel mooie KUNST om te zien.
    Ik hoop voor jullie dat de LUCHT daar goed is voor de kinderen EN voor jullie
    Goos zegt veel te veel mensen die ETEN de aarde op tot ze geen lucht meer hebben.!!!

Ook in Nederland
    Hier aat het goed Goos heeft een boek klaar en aangeboden over de geschiedenis van Zorgpark Voorburg Vught
    VOOR dat het psychiatrie is geworden .
    De weg van Den Haag naar Luik toen belangrijk

Verwenzorg gaart erg goed krediet Crisis is er goed voor Mensen willen weten waar het geld blijft en ik vraag geen geld maar IETS te doen en dat werkt
    Nu echt tot de zomer
    groet Goos en Joke.

• 31 Maart 2014 - 16:29

Ome Hans:

Fijn dat alles goed verloopt aan de ander kant van de wereld.
    Ook in het "beloofde land"=Gerwen gaat alles prima.
    Ik denk dat ik binnenkort via Gerrie en Theo weer een heleboel details krijg als die bij jullie zijn. Ik (wij) volgen jullie op de voet en vinden het allemaal leuk om te horen/zien.
    Groet ook namens Koen en Mark (en... Annet)
    (ouwe) ome Hans

• 31 Maart 2014 - 20:16

Corienne:

Hoi Linda en Hans,

Leuk om weer te lezen dat het zo goed gaat met de kindjes en met jullie.
    En gaaf weer een nieuw avontuur.

Veel plezier nog in Shanhai, succes met de voorbereiding voor de verhuizing en waarschijnlijk zie ik je in de zomer hier in Gerwen wel.

Groetjes,
    Koen en Corienne

• 04 April 2014 - 15:08

Helma:

Ha familie,
    Wat fijn dat het goed gaat met de kinderen en jullie. We zijn inmiddels met de voorbereidingen bezig. Afgelopen vrijdag hebben we bij Theo en Gerrie de visums aangevraagd en deze zijn inmiddels verstrekt. Alle reisboekjes van Sjanghai hebben we gekocht en verslonden. As zondag eten we Chinees en gaan we door met de voorbereidingen het programma sturen we jullie nog toe ter goedkeuring en waar nodig nog wat aanpassingen want we hebben er heeeeel veel zin in en willen heel veel zien maar in de eerste plaats zijn we natuurlijk benieuwd hoe jullie het daar maken.

Tot snel
    Groetjes van rob en Anke Theo en Helma