Nieuwe huis en update - Reisverslag uit Shanghai, China van linda dekkers - WaarBenJij.nu Nieuwe huis en update - Reisverslag uit Shanghai, China van linda dekkers - WaarBenJij.nu

Nieuwe huis en update

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg linda

03 Oktober 2012 | China, Shanghai

Heey allemaal,

Hett is veel te lang geleden dat ik iets op de site gezet heb. Maar eigenlijk ook een goed teken, want dat betekend dat we druk geweest zijn en geen tijd gehad hebben.

We wonen nu alweer 5 weken in ons nieuwe huis en het bevalt super goed. de omgeving is leuk, mensen op het compound aardig, en het belangrijkste, we voelen ons thuis in ons huis. Het moet hier en daar nog wel aangekleed worden, maar het begint ergens op te lijken. Volgende week komt de eettafel en komen er drie kasten. En de komende weken(ligt eraan hoe mobiel ik blijf) gaan we op zoek naar wat mooie schilderijen voor aan de muur, zodat er wat kleur komt.

Deze week is het een vakantieweek in China en de kindjes hebben 1,5 week vakantie. Onze ayi is naar haar thuis toe in zuid china en Hans is zojuist vertrokken naar Korea tot zaterdag. Willem, Tess en ik moeten ons de rest van de week alleen zien te vermaken.

Maandag hebben hans en ik de hele tuin kindvriendelijk gemaakt. Takken gesnoeid, grote keien eruit, mos geharkt, geveegd en noem maar op. daarna hebben we de nieuwe trampoline opgezet. Het lijkt alsof hij voor deze tuin gemaakt is, want hij mocht geen 10 cm groter zijn, dan had hij namelijk niet tussen het huis en de muur gepast. Maar hij staat en de kids kunnen hun geluk niet op.

We wachten nu alleen nog op ons kunstgras. Zodra dat volgende week binnen is, kunnen we het leggen en kan ook de glijbaan en schommel de huiskamer uit. Deze staan namelijk al 1 maand in onze huiskamer, omdat onze tuin uit mos en zand bestaat.

Hopelijk is het nog tot eind november mooi weer en kunnen Willem en Tessa nog volop spelen in de tuin. Nu is het trouwens heerlijk weer hier. Niet te warm, niet te koud en s'avonds koelt het heerlijk af. We blijven rondom ons huis wel veel last houden van muggen, dus ik hoop dat dat ook snel voorbij is.

De kindjes beginnen nu al een beetje engels te praten doordat ze naar school gaan en ook het chinees leren ze steeds beter door onze ayi. Ook onze ayi is volop aan het studeren en kan zich al redelijk redden met wat korte zinnen en wat woordjes engels. Zelfs smsen we voortaan om iets door te geven.
Mijn chinees is nog steeds gebaseerd op de huis, tuin en keuken woorden. Ik moet nog steeds starten met mijn lessen, maar heb besloten dit na de bevalling op te pakken.

Als we even naar de afgelopen maanden kijken kan ik alleen maar zeggen dat het een hele goed stap geweest is om hierheen te gaan met ons gezin. Willem en Tessa leren meer dan dat ik ooit had kunnen denken. Op school, maar ook door de omgeving waarin we zitten. Ikzelf verveel me nog geen moment en doordat ik nu niet werk kan ik helemaal genieten van Willem en Tessa en de zwangerschap. Hopelijk blijven we het zo naar onze zin hebben en krijgen we geen heimwee naar Nederland.

Deze week wel voor het eerst een baalmoment gehad dat ik niet in Nederland was, omdat Lieke bevallen is van haar tweeling. Dan is China toch ineens wel heel ver weg. Maar gelukkig heb ik al kunnen skypen en heb ik de jongens al live via de computer kunnen zien.

Nu dan ook eindelijk een paar fotos van ons nieuwe huis.
Er komen binnenkort nieuwe, wanneer alle meubels erin staan en al het kinderspeelgoed hun plek gekregen heeft in kasten. Maar om alvast een indruk te krijgen de fotos.

Liefs van ons voor iedereen die meeleest....

en tot snel..

• 03 Oktober 2012 - 07:39

Elsbeth:

Wat super om te lezen dat jullie genieten!! En linda, petje af dat je dit toch mooi maar allemaal doet en regelt met zo'n kleine op komst! Succes nog even met de laatste loodjes!
    En wat een heerlijk ruim huis hebben jullie! Ziet er super uit!

Geniet aan alle kanten!

Liefs!

• 03 Oktober 2012 - 10:06

Corienne:

Ha, leuk om te lezen dat het zo goed met jullie gaat!
    Wat een zee aan ruimte, lijkt me een heerlijk huis. Leuk ingericht en dat alleen maar mooier gaan worden.
    En knap van de kindjes dat ze zich zo goed aanpassen en zelfs Chinees praten.

Liefs,
    Corienne

• 03 Oktober 2012 - 16:01

Geert En Inge:

Lieve familie dekkers,
    ik keek gister toevallig nog of ik niet een verhaal had gemist :).
    Fijn om te lezen dat alles goed gaat, en helemaal dat het goed voelt dat jullie die stap hebben gemaakt. Heerlijk genieten dus, en zeker zo tijdens je zwangerschap.

Liefs Geert en Inge

• 03 Oktober 2012 - 17:37

Marinus En Maria:

Super dat het jullie daar zo goed bevalt. Het huis ziet er gezellig uit maar dat hadden we niet anders verwacht van Linda. Leuk om foto's te zien dan krijg je er een beter beeld van, dus maak er er nog maar veel en laat ons maar mee genieten.Linda sterkte de laatste maanden en doe een beetje rustig aan.
    Ja Hans, wijze raad van je tante blijft nooit achterwege.

• 03 Oktober 2012 - 23:41

Gerrie En Theo:

Hoi allemaal. Fijn dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben. Groetjes vanuit Turkije en veel kusjes voor de kindertjes.

Hoi allemaal .
    Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie.Het huis ziet er al gezellig uit.En nu maar even uitrusten Linda en genieten van je zwangerschap.(verhuizen is best pittig daar weten wij alles van) Linda Hans Willem en Tessa heel veel groetjes uit Aarl-Rixtel.

• 08 Oktober 2012 - 12:04

Saar:

Hi Lin,

Super mooi huis! Vind dat je het heel gezellig hebt gemaakt.....kei gaaf die stickers op de kamers van Tess en Willem! en....minimalisme is hot...vinden wij haha.

Groetjes en x voor de kids

• 08 Oktober 2012 - 21:06

Sanne:

Hey Linda (en natuurlijk de rest),

Goed om te lezen dat het zo goed gaat en dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Hoe voel je je, geen last van 'kwaaltjes'?
    Jullie hebben zeker weten een super mooi huisje daar!
    Geniet er lekker van!

Groetjes Sanne

• 11 Oktober 2012 - 20:01

Kaatje:

Hey Lin,

Leuke foto's! Ziet er allemaal super uit! Hoe gaaf is het dat de kids zo goed gaan! Lekker toch? Geniet er lekker van, spreek je binnenkort weer. X kaatje

• 14 Oktober 2012 - 14:43

Fam De Jager:

he familie
    Wat fijn om te lezen dat jullie geen heimwee hebben. Het huis ziet er wel mega uit, zeker als je dan weet dat wij het met 65 M2 doen het komende jaar hahaha. Maar ook hier is alles ok, ze zijn afgelopen woensdag gestart met de grondwerkzaamheden, dus mijn wens is uitgekomen: Ze zijn begonnen hahaha. En emma is al gaan oefenen op school want is ook al weer bijna 4, ze vind het geweldig, maar had ook niet anders verwacht.
    Ik vind het super om samen met emma de foto's te kijken van jullie knapperds en van jullie natuurlijk zodat we toch kunnen blijven zien hoe het jullie vergaat.
    Tot schrijfs
    liefs ons

• 19 Oktober 2012 - 13:09

Elseline:

Hey!
    leuk om jullie reisverslag te lezen.
    Mooi dat alles uiteindelijk uitpakt zoals je had gehoopt.
    Het huis ziet er heel ruimtelijk uit, lijkt me heerlijk.
    Geniet lekker van jullie kindjes!
    Groetjes Elseline