Familie Dekkers/ vd Sande - Reisverslag uit Shanghai, China van linda dekkers - WaarBenJij.nu Familie Dekkers/ vd Sande - Reisverslag uit Shanghai, China van linda dekkers - WaarBenJij.nu

Familie Dekkers/ vd Sande

Door: Marij

Blijf op de hoogte en volg linda

19 Mei 2013 | China, Shanghai

Heey Allemaal,

Weer een update van ons verblijf hier. Nu vanuit een andere invalshoek:)
Sorry Marij ivm ons drukke schema heeft het twee weekjes geduurd voordat ik het erop kon zetten ;) x Lin

Familiedekkers.waarbenjij.nu Oke, officieel heet ik al een jaar of vijf van de Sande, maar in doen en laten ben ik nog steeds een echte Dekkers. ( Lees: lief, zachtaardig, tactvol en totaal niet lomp of onhandig) Om dit nu al lange verhaal kort proberen te houden: deze keer een update van de site familiedekkers.waarbenjij.nu vanuit mijn optiek; Marijke (van de Sande) Dekkers.
Waarom? Ik hoor het jullie denken. Ik zou kunnen antwoorden: ‘gewoon omdat het kan’, maar de werkelijke reden is dat ik nu heel even niks te doen heb en dat ik met Bram en onze kinderen Sam en Daan hier op vakantie ben.
Wij zijn er nog niet helemaal uit waarom Hans, Linda en de kids het hier zo goed volhouden.
Het huis is wat groot. Wat moet een mens toch met vier badkamers?!?!? Hoezo wil je de hele dag met leuke mensen optrekken, borrelen, eten… Wie wil er nu een keer of drie per week zonder kids uit eten?!?! Ik zeg het je, afzien hier!
Dan het dagelijkse werkleven, dat is hier wel heel erg zwaar. Neem nu Linda. Eerst moet ze de kids naar school brengen, Ayi ontfermt haar dan over kleine, lieve Lynn, dan moet ze een beetje sporten met de andere expat-vrouwtjes, winkelen, boodschappen doen, socializen, nou ja jullie kunnen je het wel voorstellen: druk, druk, druk. Hans daarentegen die vertrekt naar kantoor. Laat zijn werk opknappen door zijn vier (?!?!) secretaresses, luncht hier en daar wat, vergadert over het komende kroningsfeest in een kroeg. Zoals jullie lezen een zwaar bestaan. (Binnenkort eens informeren of IBM mij nog voor een of andere groeimarkt nodig heeft. Ik ben namelijk goed in groeien! Hier zeker, heb al twee keer bij Macie Donalds gegeten en drink elke avond alcohol?!?! Maar goed, ik zal over mijn groei maar niet al teveel uitweiden. Ik probeer dit lange verhaal namelijk nog steeds kort te houden.)
Om de familie Dekkers te gaan ontlasten zijn Bram en ik plannen aan het maken om Ayi te ontvoeren… Want wat is er nu fijner om lekker je eigen huis te poetsen, ’s avonds lekker thuis te moeten blijven omdat de kids liggen te slapen en zo kan ik nog wat dingen meer opsommen.
Nee het leven hier is geen pretje!!!
Goed, de cynische ondertoon zal ik vanaf nu achter wegen laten. Het is hier in drie woorden GE, WEL, DIG!!!
Hans en Linda zorgen heel erg goed voor ons. Op het moment dat ik dit aan het typen ben zitten we in het Hyatt in Beijing te borrelen. Linda is Lynn in bed aan het leggen, Hans en Bram roken een sigaartje en de kids liggen heerlijk te slapen in de suite. We zijn met zijn allen op vakantie in Beijing. Hans, Linda en de kids zijn met ons mee. Sterker nog; zij hebben alles tot in de puntjes geregeld. Of nou ja, ze hebben Mabel (een van Hans zijn secretaresses) een super trip naar Beijing laten regelen.
We karren met prive chauffeur de stad door. Een indrukwekkende en mooie stad. Morgen gaan we nog naar de muur en vertrekken we weer naar Shanghai.
Shanghai is mooier en schoner dan wij hadden verwacht. Oke, de persoonlijke hygiene van mensen daar kan nog aan gewerkt worden. Ook hier zal ik niet teveel over uit gaan wijden, geloof me schoon zijn die mensen hier niet, maar ‘het is niet anders’ (SORRY Fem).

Onze kids genieten van Willem, Tessa, Lynn, ome Hansie en tante Lin. Wij genieten van alles wat we zien en doen en we genieten natuurlijk van elkaar. Of nou ja als alle kids tenminste niet allemaal dezelfde knuffel of hetzelfde speeltje willen. In dat geval genieten Bram en Hans duidelijk minder!!! Ik zeg kleinigheidjes blijf je houden.

We zijn hier nu een kleine week en we blijven nog een dikke anderhalve week.
Voor alle mensen in Nederland, het vergaat de familie Dekkers hier erg goed.
Wij begrijpen het helemaal als de site familiedekkers.waarbenjij.nu nog heel wat jaartjes in de lucht zal blijven.
Voor ons gaat dat betekenen dat we nu nog gaan genieten en dat we zodra we thuis zijn gaan we sparen om over een paar jaar op vakantie te kunnen naar Zuid-Amerika, Amerika, ergens anders in Azië of waar dan ook ter wereld waar Hans, Linda en de kids dan naar toe gaan vertrekken!!!!

Liefs vanuit Shanghai,
Marijke (zusje van Hans), Bram, Sam en Daan.

  • 19 Mei 2013 - 07:10

    Rini:

    Wat een ku....leven is het daar !! Haha

  • 19 Mei 2013 - 08:05

    Gerrie:

    Ja.......zo kan het leven ook zijn.!!!!!!
    Wij vinden het in ieder geval heel fijn dat jullie met z'n allen (pfffffffff) super hebben genoten.
    We zijn ook blij dat jullie straks weer even met z'n allen in Nederland zijn..

  • 19 Mei 2013 - 09:04

    Fam De Jager:

    wat fijn om te lezen dat het allemaal zo goed gaat daaro.
    Wij vinden het fijn dat jullie binnenkort weer in NL zijn want voor ons zitten de centjes nu in het huis bouwen, maar als jullie volgend jaar nog ergens aan de andere kant van de wereld zitten, dan ben ik voor om die wereldreis te maken. tot snel
    groetjes fam de jager

  • 19 Mei 2013 - 11:36

    Joke En Goos Zwanikken -Leenders:

    Dag Marijke Bram Sam en Daan
    Het leven is gelukkig overal een beetje anders, neem de GOEIE dingen mee en laat de rest rusten ,dan wordt je leven ook prettiger.
    Goed dat iedereen ZIET hoe het kan gaan en dat mensen het goed hebben .
    In Mariahout was het vroeger ook anders , in Vught en den Bosch ook ,
    Maar wij genieten
    Goos en Joke groet

  • 19 Mei 2013 - 13:09

    Ome Martein En Tante Gery:

    prachtig verhaal van Marijke. zoals zij het ziet zou ik het ook zien , maar het voornaamste is om eens in een andere cultuur te zijn, wij zijn zojuist terug uit
    amerika, vol verhalen hoe het daar was
    zoals ik hoor komen jullie weer eertijds naar brabant, jullie zien ons, we hebben namenijk 2 mannen ontmoet die bij hetzelfde consern werken als Hans dat was wel toevallin
    Groetjes en het ge jullie goed
    Oma Martien en Tante Gery

  • 20 Mei 2013 - 09:19

    Marijke:

    Hey Hansie,

    Dit stuk mocht er pas uit als ik het nog een keer mocht overlezen, nadat ik het om half een snachts had geschreven! Er staan fouten in!!! ): (uitweiden/wijden uit en zo nog wat meer... )

    Los van de foutjes...

    Wij zijn nog steeds aan het nagenieten van de geweldige vakantie. Het was echt super!!!

  • 20 Mei 2013 - 13:12

    Joke En Goos Zwanikken -Leenders:

    En dan voor een JUFFROUW ,of is het al een beetje chinees!!!
    Goos en Joke

  • 20 Mei 2013 - 13:38

    Helma:

    Leuk om te lezen Marij! Wij krijgen nu wel heel veel zin om te gaan kijken hoe vervelend het daar is!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Shanghai

.

Recente Reisverslagen:

08 September 2014

Een nieuw avontuur

31 Maart 2014

Weer 4 maanden voorbij!

05 Januari 2014

Begin van het nieuwe jaar!

24 September 2013

Alweer een paar maanden voorbij!

19 Mei 2013

Familie Dekkers/ vd Sande
linda

Actief sinds 23 Mei 2012
Verslag gelezen: 2484
Totaal aantal bezoekers 72774

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 08 September 2014

Singapore

18 Juni 2012 - 13 Augustus 2014

Shanghai

Landen bezocht: