Een super einde van het jaar 2012! - Reisverslag uit Shanghai, China van linda dekkers - WaarBenJij.nu Een super einde van het jaar 2012! - Reisverslag uit Shanghai, China van linda dekkers - WaarBenJij.nu

Een super einde van het jaar 2012!

Door: Lin

Blijf op de hoogte en volg linda

29 December 2012 | China, Shanghai

Hey allemaal,

Alweer vier weken oud is ze… onze Lynn Mia. (Lynn: omdat we dit gewoon een mooie naam vonden, en Mia: Vernoemd naar de oma van Hans)

En wat groeit ze snel. Vandaag weer gewogen in het ziekenhuis. Ze weegt nu alweer 3740 gram.
Omdat we nog helemaal niets hebben gepost over onze nieuwe aanwinst, hier even een korte update.

Het weekend voordat Lynn geboren werd zijn opa Henk en oma Mieke aangekomen in shanghai.
Een paar dagen heb ik hen wat van de omgeving kunnen laten zien en de school van de kinderen. Met mijn dikke buik was ik nog redelijk mobiel.

Op maandag had ik een controleafspraak in het ziekenhuis. Daar werd gevraagd wanneer ik ingeleid zou willen worden(dat is de normaalste zaak van de wereld hier). Zo kwam het, dat ik dezelfde avond nog naar het ziekenhuis kon komen voor mijn bevalling.
Heerlijk eerst nog even uit eten geweest met opa en oma, hans en de kids en daarna samen met Hans en mijn koffertje op de scooter richting hospital.
De ochtend daarop is Lynn Mia geboren. Na alweer een speedbevalling van 1 uur en 20 minuten.

Alles ging super vlot en Lynn maakte ook meteen een goede start. We zijn een nachtje in het ziekenhuis gebleven. Je mag hier drie dagen blijven, maar ik wou graag naar huis. De kamer had namelijk een temperatuur van 26 graden en tijdens de nacht heb ik in geuren en kleuren mee kunnen genieten van de luidruchtige bevalling van een italiaanse.

Thuis ging alles gewoon door… Opa en oma zorgde ervoor dat de kids op school kwamen. En ayi regelde de rest mee in huis. Wat een luxe om zoveel hulp te hebben.

Mijn herstel is ook weer snel gegaan. Na en paar dagen ben ik rustig met mam en pap boodschappen gaan doen. En met sinterklaas op school bij willem met zijn allen pepernoten gebakken in zijn klas. Willem vond het heel leuk om opa en oma zijn juf en klasgenootjes te laten zien.
We hebben de eerste weken heel wat vreemde blikken gekregen als de mensen aan ons vroegen hoe oud Lynn was. hier blijven moeder en kind namelijk 42 dagen in huis. Ook mogen de vrouwen zich minimaal wassen en krijgen ze speciaal voedsel deze dagen. Niet te begrijpen dus voor de bevolking hier dat ik na 7 dagen alweer op pad was met de baby.

Willem en Tessa zijn super trots op hun nieuwe zus en zijn heel lief voor haar.

Op 8 december kwam Mendy aan in Shanghai en samen met mam en pap hebben we die week alle bezienswaardigheden van Shanghai bekeken. Willem en Tessa waren zo blij dat opa en oma en tante Mendy er waren. En ik natuurlijk ook:)

Nu zijn opa Henk, Oma Mieke en Mendy weg en hebben we kerst alweer achter de rug. Heerlijk gegeten met vrienden en gezellig met zijn tweeën uit eten geweest.
En nu zijn opa en oma Gerrie en Theo er weer.

Alweer super fijn om bezoek te hebben. Er wordt hier door de omas en opas heel wat afgeknuffeld met de kids.

Ook zijn we vanaf vorige week post beginnen te ontvangen uit NL. Wat leuk al die kaartjes…
En ook leuk hoeveel cadeautjes de grote reis naar SH gemaakt hebben. Heel leuk… Dank je wel daarvoor! We genieten elke keer weer als we iets van de Hema krijgen. Zo lekker vertrouwd ‘hollands’.

We proberen het Hollandse hier ook wel een beetje te integreren in het leven hier. We hebben namelijk een gourmetstel gekocht en al meerdere malen gebruikt met vrienden. Ook hebben we twee mooie kerstbomen staan en eten we gewoon hagelslag en vlokken(met dank aan Harrie en Trudy en de Opas, omas en Mendy) Verder proberen we ons gezondheid een beetje op peil te houden:) we hebben namelijk 5 luchtfilters gekocht die de lucht in huis moeten zuiveren. Ben benieuwd of we er iets van gaan merken.

Ons huis is nu helemaal op orde en er zijn zelfs al schilderijen gekocht om te boel wat op te fleuren. Samen met opa en oma ging ik vandaag ons tweede grote schilderij ophalen op de market. Echter de winkel met alle winkels eromheen bleken afgesloten te zijn voor ons. Er was namelijk brand geweest. Het is dus nog maar de vraag of we ons schilderij ooit nog gaan zien.

Wij hebben ons de laatste weken vooral vermaakt met het bezoek en natuurlijk de komst van Lynn. De kids hebben nu drie weken vakantie en veel mensen zijn nu ook naar hun thuisland. We proberen af en toe wel af te spreken met kindjes in de buurt zodat ze zich blijven vermaken. Als opa en oma naar nederland gaan dat gaan de kids ook weer naar school.

Wij komen 31 januari aan in Nederland en zullen tot 16 februari blijven. Wanneer we terugkomen zullen Willem en Tessa hele dagen naar school gaan(van 8:30 tot 15:00). Geweldig om te zien wat ze hier al leren op zo'n jonge leeftijd. Er wordt op school veel gebruik gemaakt van Art, zoals schilderen, muziek en dans om van alles en nog wat te leren. Willem heeft al thema's gehad als "hoe verander ik als ik groei", wat betekend "art" en nu gaan ze zich weer meer richten op muziek en het inschatten van je eigen skills "wat kan ik allemaal al, en wat moet ik nog leren".

Dat was het weer voor zover! We kletsen met de meeste van jullie wel even bij als we in Nederland zijn.

Dikke kus van ons vijven, Hans, Linda, Willem, Tessa en Lynn

• 30 December 2012 - 13:04

Lieke & Art:

kijk! kunnen we toch nog een beetje die kleine Lynn bewonderen!
    wat een mooi lief klein scheetje, en wat zijn willem en Tessa trots op haar!
    (ps...lin, dat haar van tessa! tsssss)
    Wij hebben er helemaal zin in dat jullie weer even hier heen komen! dan zullen we het kroost eens bij elkaar leggen!
    MIsschien moet je maar tegen willem zeggen dat hij hier ook gebruik kan maken van "art" maar dan om te voetballen, stoeien en natuurlijk kikkers vangen!
    Tot snel gezinnetje Dekkers!

dikke knuffel...

• 30 December 2012 - 17:52

Joke En Goos Zwanikken -Leenders:

Lieve Dekkertjes allemaal

Een hele familie in CHINA wie had dat ooit gedacht van Kees Kroket naar China en mooi 3 lieve kindjes.

Geniet ervan en maak het goed ,alle goeds voor 213 en in Gerwen komen we wel cadeautje brengen voor MIA !!
    Lieve groet Goos en Joke

• 30 December 2012 - 20:13

Fam De Jager:

he fam dekkers met vijven (hihi)
    wat fijn om weer te lezen hoe het met jullie gaat en de foto;s zijn fijn voor de kindjes, kan ons emmertje toch nog up te date blijven, want wat hebben we het vaak over jullie (in goede zin hoor hihi).
    Fijn zeg dat de opa s en oma's allemaal op visite zijn geweest dan hebben ze lynn allemaal al in handen gehad. We hopen jullie zeker te zien in de tijd dat jullie weer in Nederland zijn, heel veel liefs van ons

• 30 December 2012 - 20:29

Fem:

Hoi allemaal,

Wat super leuk om te lezen allemaal! En leuk om wat foto's te zien van kleine Lynn. Ze lijkt veel op Willem en Tessa!

@Hans: geen scharen/tondeuses of weet ik wat nog meer voor Linda a.u.b!!! ;-)

Tot over een paar weekjes. Onze kleine spruit zal er dan ook zijn, dus kunnen we meteen ff een duo kraamvisite doen...

Liefs,
    Fem

• 31 December 2012 - 12:14

Marinus En Maria:

Dag Hans en Linda,
    Leuk te horen dat het jullie heel goed gaat. Met al dat bezoek heb je ook nauwelijks de kans om je te vervelen. Heel veel plezier met de jaarwisseling en alle goeds voor 2013. Jammer dat wij jullie niet gaan zien in de periode 30 janauri t/m 16 februari, maar in juli als jullie weer naar Nederlad komen zeker wel.
    Groetjes van M&M
    Ps. Zeg maar tegen Gerrie en Theo dat we het super naar onze zin hebben gehad in Istanboel.

• 02 Januari 2013 - 05:21

Marijke En De Rest Van De Familie:

Lieve allemaal,

Leuk om weer een heel reisverslag te lezen!
    Raar om een nichtje te krijgen, wat je vervolgens niet kan knuffelen... Ik ben blij dat jullie snel naar hier komen!

@Tessa, als jij weer naar Nederland komt, zal ik alle scharen, tondeuse e.d. voor jouw mama verstoppen!!!
    @Willem, Sam kan niet wachten weer met jou te spelen. Hij zegt iedere keer: 'Als wij naar China gaan moet ik; Ni-hou Willem, zeggen!
    @Lynn, wij willen allemaal met jou knuffelen!!!

Tot snel,

Dikke kus!!!

• 02 Januari 2013 - 11:41

Helma:

Hans Linda,Willem Tessa en Lynn,
    We wensen jullie een heel gelukkig nieuwjaar!! Doe de groeten aan opa en oma.
    Als jullie in Gerwen zijn komen we Lynn bewonderen
    groet Theo Helma

• 09 Januari 2013 - 18:20

Saar:

Hi family,

wat leuk allemaal en wat een mooi meisje die kleine Lynn.

Lucas heeft een liedje ingestudeerd voor jullie op de melodie van 'hankie pankie Shanghai', een hele moeilijk tekst dus.... we kunnen nog even oefenen. Het feit dat Lynn erbij komt in de songtekst bevalt hem nog niet zo goed....krijg standaard te horen NEE Wullem (geen typfout) en Tessa NIE Lynn

Willem heb de schildersezel klaargezet jongen.

Tessa ik heb kei mooie speldjes voor jou gekocht moppie. Die mama van jou is vooral praktisch ingesteld (moet ook wel met 3 kids in China)...

Tot snel kijk er naar uit jullie weer te zien!!

Groetjes en dikke knuffel voor Wullem en Tessa van Lucas en Floortje.

Ciao xxx